keskiviikko 18. helmikuuta 2015

JyJu-15 nro.16:Twist or notit

Olin tuossa muutama viikko sitten käymässä äitini luona Helsingissä.
Olen monta kertaa selaillut netissä vihreä vyyhti-nimisen liikkeen nettisivuja ja suunnitellut testaavani joskus onlinen lankoja. Vihreä vyyhti-liikkeen nettikauppa sivut ovat vain mielestäni oudot. Olen tottunut siihen, että nettikaupoilla on sellaiset nettisivut, että voit aina valita tuotteen ja se siirtyy suoraan ostokoriin. Mutta heillä ei. Siksi tilaus on jäänyt ja nyt kun Helsinkiin eksyin, oli pakko koittaa ylipuhua äiti käymään vv.ssä. Ja olihan siellä vaikka mitä ihanuuksia.

Pongasin hyllystä Onlinen supersocke lankaa, joka sisältää aloe veraa sekä jojobaöljyä. Sain äitini innostumaan siitä, jolloin hän tilasi yhdestä sen väristä sukat itselleen ja yhdet miehelleen.

Lanka oli ensimmäinen lanka jota olen käyttänyt, jossa on hoitavia ainesosia mukana. Olin hieman epäileväinen tästä ominaisuudesta, mutta hoitavat ainesosat tunsi jo neulomisen aikana. Lanka muutenkin oli ihanaa neulottavaa ja sukat tulikin nopeasti tehtyä.

Näihin sukkiin halusin tehdä Niina Laitisen blogista (klik) löytyvän ohjeen mukaan twist or not-varren. Malli on helppo neuloa ja kun en ollut varma millaista kuviota langasta tulee, koin twistin olevan selkeä ja rauhallinen malli kuitenkin on sitten millainen lanka tahansa. Twistiä olen ennenkin tehnyt paljon ja se onkin yksi lempi malleistani sukissa.

Twist or not-sukat
Ohje: klik 
Lanka: Online Supersocke 6-säikeinen.
Puikot: 3,5mm novitan koivupuiset <3
Koko: 40
Aloitus: 5.2
Valmis: 7.2
Paino: 84g 

Tässä mallissahan on ideana, että vartta voi pitää sekä suorassa että vinossa.








3 kommenttia:

  1. Oih, ihanan väriset nämä sukat! Ja tuo varren malli on tosi hieno :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) miettisin jo et olisko ollut parempi kuitenki jos olis kohdistanu värejä mut aattelin et noin näyttää enemmän ihmisen kuin koneen tekemiltä eli parempi noin.. kai? :D
      Ja niina laitisella on ihania noi mallit, en käsitä miten yks ihminen voiki kehittää noin paljon hienoja ja yksinkertasia :)

      Poista
    2. Mä en oo muuten koskaan ymmärtänyt tota värien kohdistamista kirjavilla langoilla. Mun mielestä siinä häviää se langan idea :D

      Poista